12/3/08

Σημειολογία


Πολύ καλή η ιδέα για την παρουσίαση των αναστηλωτικών έργων της ακρόπολης και του νέου μουσείου της στο Βερολίνο, αλλά μόνο σε μένα φαίνεται άκομψη η επιλογή του μουσείου στο οποίο στεγάζεται η έκθεση; Γιατί, δεν διεκδικούμε μόνο εμείς τα γλυπτά του Παρθενώνα από το Βρετανικό μουσείο αλλά και οι Τούρκοι τον βωμό του Δία (μεταξύ άλλων) από το Pergammonmuseum.

(Η φωτογραφία από την ζωφόρο της ανατολικής όψης του βωμού του Δία. Εικονίζεται η Αθηνά {στο κέντρο με ασπίδα} που καταβάλλει τον Εγκέλαδο {γονατιστός αριστερά}. Η μητέρα του Εγκέλαδου η Γη ικετεύει την θεά για την ζωή του παιδιού της, ενώ η Νίκη πετά από τα δεξιά στεφανώνοντας τη θεά. Πάντα με συγκινούσε αυτό το κομμάτι: Όλες οι χειρονομίες, τα βλέμματα, οι πτυχές, οι αντιθετικές κινήσεις, η σύνθεση της σκηνής μιλούν για ένα μεγάλο καλλιτέχνη)

5 σχόλια:

advocatus diaboli είπε...

Ναι, έχεις απόλυτο δίκιο ως προς το ότι οι Τούρκοι ζητούν την Πέργαμο από τους Γερμανούς, αλλά αυτό δεν μπορεί να σταματήσει τις εκθέσεις. Αφού εμείς στέλνουμε και παίρνουμε άλλα εκθέματα από το Βρετανικό Μουσείο, δεν θεωρώ ότι υπάρχει πρόβλημα που στέλνουμε κάτι σε άλλο μουσείο.
Κι αυτοί οι αθεόφοβοι, ολόκληρο τον ναό σηκώσανε, δεν ξέρω αν είχες την ευκαιρία να τον δεις μέσα- έξω...

Lucretius είπε...

Καταλαβαίνω την ανάγκη για δανεισμό αντικειμένων, απλά μου φαίνεται αντιφατικό να γίνεται μια έκθεση για ένα μουσείο που ζητά αρχαιότητες σε ένα μουσείο από το οποίο ζητούν αρχαιότητες.

Για να πω την αλήθεια, δεν μου άρεσε η έκθεση του βωμού στο Βερολίνο. Δεν είναι δυνατό να διακριθεί που τελειώνει το αρχαίο και πού αρχίζει η αποκατάσταση. Είναι φυσικά πολύ δραματική η αίσθηση ενός (τόσο εντυπωσιακού) κτιρίου μέσα στο κτίριο αλλά και πάλι έχω την αίσθηση πως κάτι λείπει.

Λόφοι Φιλοπάππου είπε...

Παρακαλούμε διαβάστε το σημαντικό κείμενο - καταγγελία που δημοσιεύσαμε στο blog μας σχετικά με τις καταπατήσεις του εστιατορίου-catering του Διονύσου στον αρχαιολογικό χώρο Φιλοπάππου και την στάση των αρμόδιων αρχών.

Το κείμενο αποτελεί μια τεκμηριωμένη σύνοψη της υπόθεσης του Διονύσου/ΖΟΝΑR’S ABEE.
Δηλαδή ένα ιστορικό:
α) των απίστευτων καταπατήσεων του αρχαιολογικού χώρου από την ΖΟΝΑR’S ABEE
β) της προκλητικής αδιαφορίας-συγκάλυψης εκ μέρους των αρμόδιων υπηρεσιών και ειδικά της Εφορείας Ακροπόλεως και
γ) του αγώνα των κατοίκων για να μην παγιωθούν οι καταπατήσεις.

Προωθήστε το και σε ενδιαφερόμενους/ες

Blog Φιλοπάππου

in antis είπε...

Lucretius,
Δεν γνώριζα ότι οι Τούρκοι ζητάνε το βωμό πίσω, τουλάχιστον σε επίπεδο κυβέρνησης (αν θυμάμαι καλά ο δήμαρχος της τοπικής πόλης είχε εκφράσει ένα τέτοιο αίτημα-επιθυμία).
Ακόμη κι έτσι να είναι, οι Γερμανοί είναι αυτοί που έρχονται σε δύσκολη θέση• καθώς φιλοξενούν μια έκθεση που συνειρμικά οδηγεί τον επισκέπτη να συνδέσει την υπόθεση του Βρετανικού Μουσείου με το Pergamonmuseum. Και είμαι σίγουρος ότι δεν το θέλουν…

Ανώνυμος είπε...

Δεν είμαι ο πλέον ειδικός στο θέμα των δανείων...
Θέλω όμως να κάνω μία παρατήρηση πάνω στο εικαστικό θέμα.
Η Αθηνά καταβάλλει τον Εγκέλαδο. Θα μπορούσε να είχε φονευθεί απο κάποιον άλλο θεό...κι όμως...ο καλλιτέχνης διαλέγει την Αθηνά. Μας δίνει την εσωτερική του αντίληψη (ίσως υποσυνείδητα) οτι ο σεισμός (Εγκέλαδος) αντιμετωπίζεται με την γνώση (Αθηνά). Σκεφτείται πόσο αλήθεια είναι αυτό στην εποχή μας. Και δεν εννοώ μόνο τις προβλέψεις των σεισμολόγων αλλα και όλη τη γνώση που έχει το ανθρώπινο είδος για να αντιμετωπίσει αυτοστιγμεί και προληπτικά (ειδικός σχεδιασμός κτιρίων, οδικών έργων κ.α.)ενα σεισμό!
Κυριάκος Ξανθόπουλος
simvasiouxoi.uppo@gmail.com

Click