7/3/08

Τάξη και ηθική ή Ηθική στην τάξη


Διαβάζω σήμερα οτι ο Picasso είναι πλέον ιδιαίτερα επικίνδυνος για την ηθική των σημερινών 16ρηδων. Και συγκεκριμένα ένα από τα σημαντικότερα έργα του, το Suite 347 το οποίο αποτελείται από 347 (προφανώς) χαρακτικά που ο καλλιτέχνης δημιούργησε σε διάστημα 7 μηνών. Η εικονογράφηση ενόχλησε τόσο τον διευθυντή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης, Θεόδουλο Ταπανίδη, που αποφάσισε να απαγορεύσει την συμμετοχή των μαθητών γυμνασίου και λυκείου στα εκπαιδευτικά προγράμματα του μουσείου, μετά και από τηλεφωνήματα "ενοχλημένων" διευθυντών σχολείων, που πήγαν στην έκθεση και θεώρησαν ακατάλληλα τα γυμνά έργα του Picasso.

Αναλογιζόμενος λοιπόν πλήρως το βάρος της ηθικής ευθύνης, προτείνω υπεύθυνα, έχοντας στο νου μου μόνο το καλύτερο για την μαθητιώσα νεολαία να πάψουν εντελώς οι επισκέψεις σε μουσεία και πινακοθήκες. Ποιος ξέρει πόσο θα τραυματιστεί η ευαίσθητη ψυχούλα των νιάτων μας σε περίπτωση που δουν κάτι τέτοιο:


(στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης)


ή κάτι τέτοιο(στην έκθεση "Πραξιτέλης" του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου)

ή, πολύ περισσότερο, αυτό;
(στην έκθεση "Μακεδονία" του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης)

Μια κάποια λύσις θα είναι η δημιουργία ενός κινητού κλιμακίου εξομολόγων που θα συνοδεύουν τα παιδιά στο μουσείο ώστε να τους υποδείξουν τις δόλιες παγίδες του 'ξαποδώ και φυσικά για την διενέργεια επιτόπιων εξομολογήσεων για όσους πιστούς κυριεύθηκαν από τον δαίμονα.

Μια ακόμη λύσις, περισσότερο ριζοσπαστική και αποτελεσματική αυτή την φορά, είναι η συγκέντρωση όλων των βδελυγμάτων σε ένα μεγάλο σωρό στο κέντρο της πλατείας Αριστοτέλους και η εν συνεχεία καύσις τους. Την έναρξη της καύσης θα σημάνει φυσικά ο σεμνός μακεδονομάχος Διγενής Ακρίτας Ψωμιάδης ενώ της σεμνής τελετής θα προεξάρχει ο πεφιλημένος παναγιώτατος μητροπολίτης Θεσσαλονίκης και Γροιλανδίας Άνθιμος. Την μουσική επιμέλεια έχει αναλάβει ο Ριχάρδος Βάγνερ-Παπαθανασίου και την κινηματογράφηση της εκδήλωσης η Λενη Ριφενστάλ.
Η μέθοδος αυτή έχει άμεσο και εγγυημένο αποτέλεσμα, οι ρίζες της ανάγονται στην Φλωρεντινή Αναγέννηση (call me Savonarola baby!) ενω συνάδει και με το πλέον πρόσφατο θρησκόληπτο παρελθόν της συμβασιλεύουσας.

...Μόνο έτσι θα πάμε μπροστά κύριοι!

8 σχόλια:

in antis είπε...

Εκθέτουν τέτοια αίσχη στα μουσεία; Προτείνω κι εγώ άμεση απόσυρσή τους με ταυτόχρονο μαστίγωμα όλων των διευθυντών προς παραδειγματισμό!
Γιατί, παραφράζοντας τον πρωτεργάτη Θεόδουλο Ταπανίδη,αναρωτιέμαι:
«Και επειδή είναι Πραξιτέλης; Όταν γίνεται μια έκθεση και δείχνει οτιδήποτε πρέπει τα παιδιά να το βλέπουν;»
Βεβαίως βεβαίως…

exitmusician είπε...

Τι περιμένεις από κάποιον που τον λένε Θεόδουλο;

Lucretius είπε...

@ in antis
Το τραγικό της υπόθεσης είναι πως τα "πρόστυχα" έργα δεν χρησιμοποιούνται στα εκπαιδευτικά προγράμματα και βρίσκονται μάλιστα ξεχωριστά. Φυσικά, μετά και το κράξιμο που έφαγε, ο Θεόδουλος αναδιπλώθηκε και δήλωσε ότι πλέον επιτρέπεται η συμμετοχή των μαθητών.

@exit
Την συμπεριφορά του Χριστόδουλου...

Fotinakis Michalis είπε...

Ντροπή σου που ανεβάζεις και στο internet τέτοιες φωτογραφίες, αν μπει κάποιο 16χρονο παιδί καταλάθος και τις δει; Έχεις αναλογιστεί το μέγεθος της καταστροφής που θα προκαλέσεις;

Η καύση ειναι μονόδρομος, θα συμφωνήσω μαζί σου.

Lucretius είπε...

Λες να βάλω disclaimer στην προμετωπίδα του blog; "Adult material, enter on your own risk". Δεν ακούγεται άσχημα. ΤΟ ίδιο θα μπορούσε να τοποθετηθεί στην είσοδο κάθε μουσείου που θα εκθέτει κανένα βυζί.

Ευχαριστώ για την επίσκεψη φίλε Μιχάλη.

Fotinakis Michalis είπε...

Εγώ ευχαριστώ Lucretius για τα ωραία κείμενα, το έκανα ήδη bookmark το blog σου :)

Ανώνυμος είπε...

Τι σημαίνει ηθική;
Αυτό πρέπει να απαντήσουν πρώτα οι δάσκαλοι και μετά να απαγορεύουν στο "ποιμνίο" τους να πηγαίνει σε εκθέσεις όπως αυτές που αναφέρθηκαν στο ενδιαφέρον άρθρο του συναδέλφου.
Κυριάκος Ξανθόπουλος
simvasiouxoi.uppo@gmail.com

Lucretius είπε...

Ακριβώς. Το "ποίμνιο." Γιατί φυσικά ένα γυμνό σώμα είναι ανήθικο, ενώ δεν είναι ανήθικη η κατήχηση των μαθητών, ήδη από το δημοτικό, πριν καν αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα.

Click